donderdag 22 maart 2012

PVS24 - Editorial illustrations & infographics- Deel redactionele illustraties 1

Aangezien ik de tekst vrij lastig vond, ben ik eerst een mindmap gaan maken bij de tekst. Ik vond het lastig om eruit te halen wat van belang is; wat is bruikbaar voor een illustratie?



Vervolgens kwam ik op wat sterke punten en die heb ik in kleine schetsjes uitgewerkt. Ik wilde graag humor gebruiken in mijn illustratie, maar kwam er al snel achter dat dit iets moeilijks voor mij is.
Het idee met het cakeje vond ik op dit blad sterk. Ook het dunne meisje met de grote hamburger wilde ik nog iets mee doen.



Later kwam ik op andere plannen, ik wilde iets met een meetlint doen. Dit is een herkenbaar en symbolisch object voor lijners/eters.








Uiteindelijk heb ik (in overleg) gekozen voor de afbeelding met het meetlint wat een taille vormt. Vooral door de taille zelf weg te laten, wordt dit beeld naar mijn idee erg sterk. Ik heb aardog wat moeite gehad met het tekenen hiervan, moest andere foto's en afbeeldingen gebruiken om een goed beeld te krijgen van een meetlint wat in de rondte gespannen wordt.



Uiteindelijk heb ik gekozen voor de versie van het meetlint hierboven, degene die in hoogte en lengte 1 cm korter moet. Als 2e illustratie heb ik gekozen voor degene hieronder, waarbij een meetlint overgaat een een geschreven lijn. Dit vanwege het stukje in de tekst over 'jezelf slank schrijven'.
De illustraties wil ik uiteindelijk met de cintiq of in illustrator gaan uitwerken.




Dit zijn de eerste fases van de uitwerkingen met de Bamboo tablet.






2e fase uitwerkingen:










Als laatste fase heb ik schaduw en licht toegevoegd aan mijn tekening, de lijntjes van de centimeter toegevoegd en alles wat strakker vormgegeven. Dit is het uiteindelijk resultaat van mijn 1e illustratie:







En het uiteindelijke resultaat van mijn 2e illustratie:






 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten