dinsdag 27 maart 2012

PVS24 - Editorial illustrations & infographics- Deel redactionele illustraties 2

Voor de 2e redactionele illustratie heb ik gekozen voor de tekst over speeches. Als eerst ben ik de tekst gaan lezen en vervolgens ben ik gaan spuien en schetsen met mn tablet.
Aangezien er in het begin van de tekst meteen een citaat van Martin Luther King wordt gebruikt en hij een welbekende speecher is, wil ik hem gebruiken in mijn illustratie. Al snel kwam ik op het idee om de afbeelding uit te werken in de bekende Obama-poster stijl, met rood en blauw. Dit zal ik uitwerken in Photoshop, waarbij ik met penseel over een foto werk. De menigte mensen op de foto wil ik trannen geven, die ik groot en overdreven wil weergeven. Dit slaat op de titel van de tekst en zo komt dit aspect extra goed naar voren. Hier een klein beginnetje van mijn illustratie.






Hieronder is de 2e fase te zien. Nog niet helemaal af, maar zo wordt het beeld wel duidelijk wat ik wil bereiken. Nu nog beslissen hoe het verder moet; foto met illustratie combineren? Of alles met penseel inkleuren? Ook zit ik te denken over hoe ik de tranen ga weergeven bij het publiek. Ik denk dat ik ook nog iets met tekst wil doen, maar dat komt dan eventueel pas op het eind.









De uiteindelijk versie ziet er als volgt uit.



 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten